Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем. 4 клас


Мета:
1.     Формувати предметну ІКТ-компетентність:
-         усвідомлювати власні інформаційні потреби;
-         здійснювати аналіз і оцінку якості інформації;
-         організовувати та структурувати інформацію;
-         ефективно використовувати інформацію;
-         створювати й обмінюватись новими знаннями.
2.     Формувати ключові компетентності:
-         уміння вчитися (формувати індивідуальний досвід участі учня в освітньому процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки);
-         комунікативну (розвивати в учнів мовленнєве чуття, культуру мовлення);
-         соціокультурні (формувати уміння взаємодіяти в парах).
3.     Формувати здоров'язбережувальну компетентність.
4.     Формувати громадянську компетентність – виховувати любов до рідної мови, культури українського народу.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Очікувані результати: учні зможуть:
-  усвідомити ключове поняття про текстовий редактор, його призначення та можливості;
- розташовувати  текст, зображення, схему в середовищі текстового редактора;
- знаходити способи для розв'язування різних типів навчальних і життєвих   
  задач, вирішення проблем;
- сприймати, розуміти, аналізувати, працювати самостійно.
Методи навчання: проблемні (навчання через запит), словесні (пояснення, бесіда), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні ( робота за комп'ютером, SMART-дошкою), інтерактивні: («Кубик Блума», «Так чи ні», «Зроби відкриття», «Ситуація успіху».
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку Microsoft Office PowerPoint,  роздатковий матеріал для індивідуальної роботи.
Програмне забезпечення: редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint, текстовий редактор Microsoft Office Word.

Хід уроку
І. Організаційний етап
·        привітання;
·        перевірка готовності учнів до уроку.
Доброго дня, діти! Сідайте рівненько. Перевірте чи все у вас є на парті, для роботи на уроці. А тепер будьте уважні.
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
СЛАЙД. Діти, я сьогодні перевірила електронну скриньку і побачила, що до мене випадково потрапив лист. Цей лист був написаний за допомогою комп’ютера хлопчику з мультфільму «Простоквашино». Пам'ятаєте, як звати цього хлопчика? Переглянувши текст, я зрозуміла, що до комп’ютера потрапив вірус і відбулось спотворення інформації. Подивіться. Не можна його відправляти в такому вигляді, треба змінити. І сьогодні ми з вами розберемо, як же можна створювати тексти за допомогою комп’ютера і як додавати та правильно розташовувати графічні об'єкти.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу
Перш ніж приступимо до роботи, давайте пригадаємо правила техніки безпеки в компютерному класі. Ми з вами зіграємо у таку гру, яка називається «Так чи ні». Я буду зачитувати правила техніки безпеки, а ви, якщо погоджуєтесь зі мною, плескаєте в долоні, а якщо не погоджуєтеся, то не плескаєте. То ж будьте уважні!
СЛАЙД
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)
За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)
Голова болить моя, Потерплю годину я! (ні)
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)
В комп’ютерний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)
СЛАЙД Молодці!
СЛАЙД. А тепер погляньтеце туристична агенція. Робітники працюють за комп’ютерами. Запитаймо їх, для чого вони використовують комп’ютери. (Відповідь на екрані)
СЛАЙД. А ось представники інших професій теж використовують комп’ютер для своєї роботи. (Відповідь на екрані)
СЛАЙД. Листи, записи, довідки, оголошення, звіти, статті й багато іншого – усе це тексти. Кожного дня на роботі і вдома, у навчанні й у вільний час люди пишуть листи, доповіді, складають списки тощо. Комп’ютер і тут є надійним помічником.
Підготовка різноманітних текстових документів є однією з найпоширеніших функцій комп’ютера, тому що комп’ютерні тексти легше змінювати, зберігати та поширювати, ніж записані на папері.
Для того щоб працювати з текстовими даними на комп’ютері, потрібно мати спеціальну програму.
Сьогодні ми з вами і познайомимося з такою програмою.
IV. Вивчення нового матеріалу
СЛАЙД. Програма, призначена для створення й опрацювання текстів, називається  текстовим редактором.
Текстових редакторів існує дуже багато. Наприклад такі як: Блокнот, WordPad, Word.
Ми з вами познайомимось з текстовим редактором Word.
СЛАЙД. Щоб запустити на  виконання програму Word потрібно виконати такі дії:
Пуск Þ Усі програмиÞMicrosoft OfficeÞMicrosoft Word
СЛАЙД. Якщо  на  Робочому столі або на Панелі швидкого запуску є значок програми Microsoft Word, то для запуску програми можна навести вказівник на значок і двічі клацнути ліву кнопку миші.
СЛАЙД. Після запуску програми відкривається її вікно. Давайте розглянемо основні елементи вікна програми Word: Вкладки, Панель швидкого доступу, Смуга прокручування та інші.
До речі, за допомогою цієї програми можна виконувати дії не тільки з текстом, а й з іншими обєктами (малюнками, таблицями, схемами та ін.).
СЛАЙД. Наприклад, підручники також неможливо уявити без малюнків, схем тощо. Вони допомагають краще зрозуміти навчальний матеріал. Які графічні зображення може містити текстовий документ на малюнку?
СЛАЙД. Як же створюються книги?
СЛАЙД. Введення тексту та зміна тексту відбувається за допомогою  клавіатури.
СЛАЙД.  Додати графічні об'єкти: фото, малюнки, схеми або діаграми до тексту можна за допомогою інструментів групи Зображення (Илюстации), що розміщуються на вкладці Вставлення (Вставка).
СЛАЙД. Для вставлення в документ геометричних фігур (прямокутників, овалів, ліній, зірок тощо) використовують інструмент Фігури.
СЛАЙД. Додавши фігуру до текстового документа, ми можемо змінити її колір командами на стрічці Заливка фігури та Контур фігури.
Отже, для вставлення до тексту фотографій, малюнків, схем, фігур ми використовуємо вкладку Вставлення. Проте, мало до тексту додати якісь об'єкти, їх ще на аркуші потрібно розмістити. А як же це зробити?
СЛАЙД. Для того, щоб помістити зображення в потрібне місце  - треба скористатись кнопками Розташування та Обтікання текстом.
СЛАЙД. Спосіб обтікання зображення текстом - визначає спосіб взаємного розміщення тексту та зображення на аркуші.
СЛАЙД. Розташування на сторінці - визначає спосіб розміщення зображення на сторінці.
Дізнавшись багато чого нового, я пропоную вам трішки відпочити.
СЛАЙД. V. Фізкультхвилинка
Відео на екрані
СЛАЙД. VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Відпочили, а тепер давайте перевіримо, як ви запамятали.
Завдання 1. Знайдіть слова, які пов'язані з темою уроку. (Виконання вправи в LearningApps).
Завдання 2. Оберіть назви об'єктів вікна програми Word. (Виконання вправи в LearningApps).
СЛАЙД. VІІ. Робота за комп’ютером
Давайте сьогодні з вами попрацюємо на видавництві і допоможемо редакторам в створенні підручника з математики для 4 класу. Ваші завдання розташовані на робочому столі комп’ютера. У вас їх буде два:
1.                Редактор вже надрукував тексти задач, дібрав до задач малюнки, проте розташував ці малюнки не правильно. Ваше завдання: перемістити малюнки так, щоб умова задачі співпадала з малюнком.
2.                Для повторення геометричних фігур автор підручника вирішив створити таблицю, де будуть назви фігур та їх зображення. Проте зображення вставити він не встиг. Вам потрібно, використовуючи вкладку Вставлення, додати відповідні фігури з відповідним кольором.
Ви спочатку відкриваєте перше завдання, працюєте з ним. Виконавши, згортаємо вікно, натиснувши на відповідну кнопку і відкриваємо друге завдання.
Робота за комп’ютером.
А тепер давайте перевіримо, як ви виконали завдання. Розгорніть перше завдання, а потім друге. У всіх правильно?
Сідаємо на місця. Попрацювавши за комп’ютером, треба дати нашим очам відпочити.
СЛАЙД. VІІІ. Гімнастика для очей. Слідкуйте за бджілкою тільки очима, не повертаючи голови.
СЛАЙД. ІХ. Рефлексія
Тепер, дізнавшись, як працювати з текстами за допомогою комп’ютера, давайте виправимо помилки в листі, щоб його можна було надіслати за правильною адресою. Я думаю, з цим завданням можуть справитись двоє учнів (Ваше завдання: Ви читаєте лист і коли бачите помилку – знаходите справа правильний елемент і натискаєте на нього два рази, щоб він з'явився на листі. Не поспішайте і виконуйте, допомагаючи один одному).
А ми з вами пограємо ось в такий кубик. Один буде його кидати і задавати питання, яке пов’язане з темою уроку, починаючи зі слова, яке випаде, а інший буде відповідати.
(Наприклад
НАЗВИ: Які текстові редактори ти запам’ятав?
               Які об'єкти можна додавати до текстового документа?  
ПОЯСНИ: Як додати фігуру до тексту?
                    Як запустити на виконання програму WORD?
ЗАПРОПОНУЙ: Де можна використовувати текстовий редактор?
                       Як ми можемо змінити колір фігури, яку ми додали до тексту?
ПОДІЛИСЬ: Чи зрозумів ти як переміщати малюнки в тексті?              
                      В якому випадку ми можемо додавати малюнки до тексту?
ЧОМУ: Чому слід вивчати цю тему?
ПРИДУМАЙ: що робити, якщо вірус знищить текстовий редактор на комп’ютері)
СЛАЙД. Дякую вам за таку плідну роботу на уроці. Ви були найкращими, пишаюсь вами!

Немає коментарів:

Дописати коментар